Your cart
**Ready to ship outlet** **Ready to ship outlet**

הילה הפלס - 10/10/22

?איך נבחר את היהלום המרכזי בטבעת

אז החלטת להציע לבחירת לבכם נישואין, ועכשיו רק נותר למצוא את הטבעת המושלמת שהיא תענוד על האצבע שלה לעד! אז איך נבחר את הטבעת המושלמת? נבחן את המרכיב הדומיננטי שלה - היהלום המרכזי כדי להעריך את היהלום המרכזי,   
:Cאפשר להיעזר במדד המכונה בארבעת ה
ניקיון (Clarity).צבע (Color), חיתוך (Cut), משקל (Carats)  

Clarity - ניקיון

ניקיון היהלום מתייחס לכמות הפגמים שיש בו. היהלום המושלם הוא ללא כל פגם בהרכב הפיזי הפנימי שלו. מדד הבהירות מדורג על פי מספר, תדירות גודל ומיקום פגמים על ובתוך מבנה היהלום. ככל שמספר הפגמים יהיה מועט, הוא יראה "נקי" יותר לעין, וערכו יעלה בהתאם. ישנם סוגים רבים ושונים של פגמי ניקיון, פגמים אלו נחלקים לשלוש קטגוריות מרכזיות: פגמי ניקיון פנימיים – ממוקמים בליבת האבןפגמי ניקיון חיצוניים – ממוקמים על פני שטח האבן במשטחים המלוטשים פגמי ניקיון משולבים – משלבים פגמים בעלי אופי פנימי וחיצוני כאחדהערכת איכות הניקיון של היהלומים המלוטשים נמדדת עפ"י סרגל מידה קבוע ואחיד בכל העולם. לאיכות ניקיון היהלום ישנה חשיבות רבה אך לא מכרעת בהקשר לנראותו החיצונית, וברוב דרגותהניקיון הפופולריות הנסחרות (VS1 – si2), לא ניתן לראות את הפגמים ללא מיקרוסקופ.

Color - צבע

 כאשר יהלומנים מתייחסים לצבע  היהלום הם מתכוונים לחוסר נוכחות
צבע ביהלום. זאת כיוון שיהלומים חסרי צבע  מאפשרים ליותר אור לחדור וכך הם ינצצו יותר מיהלומים עם צבע. הסקאלה המקובלת לדירוג צבע היהלום היא אחידה בכל העולם, ומבוססת על מדרג האותיות הלטיניות D-Z, כשיהלומים המדורגים באותיות F-D הם חסרי צבע (והיקרים ביותר), ויהלומים המדורגים באותיות S-Z הם בעלי גוון צהבהב. התאמה של צבע היהלום לצבע הזהב של התכשיט חשובה מאוד כדי להגיע מראה הרמוני ונעים בעין. לכן תמיד חשוב לבחור יהלום לפי התבוננות ולא רק אותיות. לראותו לצד יהלומים אחרים ולהחליט לפי טעם אישי.  

 Cut - חיתוך הזוהר והברק של היהלום נקבע ע"י האיכות בה הוא נחתך. חיתוך הוא הפעולה המעגלת את היהלום הגולמי, והוא מתבצע באמצעות יהלום אחר. החיתוך נעשה בהתאם לאמות מידה מסוימות שהצירוף ביניהם מביא את היהלום לרמת החזר אור מקסימלית. ככל שהליטוש מקצועי יותר, כך יהיו לאבן יותר “חיים” והיא תפיק ניצוצות ותזרוק אור למעלה ופחות לצדדים.

Charat -  משקל (קארט)

משקל של יהלומים קטנים נקרא ”נקודות“, כאשר הם יהיו במשקל הקטן מערך של 1 קראט, כלומר בפורמט עשרוני 1 קארט = 1/5 גרם (0.20 גרם). 1 קארט= 100 נקודות. חצי קראט = 50 נקודות. רבע קראט = 25 נקודות וכן הלאה.[מעבר גלישת טקסט]ככל שיהלומים גדולים יותר, כך הם יקרים יותר. כלומר, יהלום במשקל קראט יקר בהרבה מיהלום בגודל חצי קראט. בנוסף, יהלום אחד במשקל קראט יקר בהרבה יותר ממאה יהלומים במשקל 0.01 קראט.  

!מעוניינים לדעת עוד? הכנסו לבלוג שלנו ודעו כל מה שצריך כדי לרכוש תכשיטי יהלומים